Lilypie Kids Birthday tickers

GenGs BloGs

Aug 10, 2011

| Remaja Ary Ni SemAkin Tenat |

Assalamualaikum W.B.T..

Salam Ramadhan yg ke-10... ^_^

Kadang2 aku terfikir..REMAJA MASA KINI...aku juga pernah menjadi remaja... namun setiap itu ada perbezaanya...DULU dan KINI...
REMAJA kini semakin tenat...

Mental..emosi..akal fikiran mereka dipengaruhi dgn 1 anasir....

"Weh...dia ada...kenapa aku xde..."

" Weh...kenapa dia boleh wat..aku xleh wat..."

" Weh...dia g skola nek keta bpk dia anto..aku? nek beskal cabuk jerk...Aduyai..malu arrr dgn kwn2.."

' MALU ARR DGN KWN2'??? atoii..mengapa nk malu...Di sisi TUHAN ianya mulia...kerana stiap kayuhan kt akan dihitung amalannya..lg2 lau kt jalan kaki...stiap tapak akan dihitung kelak... Xmau pahala ker..? 
pe la...

" Ayah...nk motor...malu la Boboy dgn kwn2...diorg smua ada motor..Boboy nk motor jugak.."

Pernah ke terpk...ayah tu keje ape..sng ke...susah ke...adooooiii... Korg xpernah lg berada kat tmpt ayah korg...Bila anak mintak..ermm..jd "bhn pikiran". Nak diturut..xde duit...xnk diturut...anak...
Bila korg dh merasa jd bapak...hambik...
Bkn nk ckp aku ni baik..tp pikirlah bhw ada org yg lbh susah dr kita..n ada org yg lbh sng dr kita...
Ada jugak yg xde mak bapak.. Korg nk ckp ape lau korg dh xde mak bapak...
SOOOO..

PELIHARALAH RASA BERSYUKUR...

^_^









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...