GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Oct 16, 2010

Kisah Aku ~~~~



KISAH AKU...

Salam Muhibbah...
Hai...nameku aisyah.....Nama Penuh? xpyh la ek....huhuhuhu...;)
Aku? akU dilahirkan kat hospital di satu daerah yg x berape nk terpencil la..Pontian, Johor..... ye2...aku anak jati Johor tau....ngeh3...
Aku keturunan org jawa...iso la nek arep ngomong sitik2 ( blhla nk ckp sikit2) hehehe.... xberape nk jawa kot aku nie...jawa celop...duduk pon kat kg bugis...hahaha....
ok...nk dijadikan cerita..aku sesaja je la menulis kat blog nie...hobi aku kot menulis....
sumber inspirasi aku aderla blog NIE...best..korg tgkla...
aku suke sgt2 cerita2 yg ada dlm tu....mamat tu sempoi giler...dhla study kat Jepun..
aku sebenarnya bercita2 nk smbung study kat Jepun..tu pun klu berkesempatan...sbb aku ske cara idop JEpun...klu korg nk tau...bacelah blog mamat tu...best..xknl maka x 'cinta'...dh cinta bru la ckp n komen..ok..
Aku??? 
aku siapa ek..? aku manusia bese je...nk kata sempoi tu xla sgt....nk kata slumber pon xjugak..bese2 jela...pemalu,peramah,n so on la kot...
aku nie xberapa pandai sgt berbual dgn org tp nape ntah leh terjebak dgn perguruan..hehehe...
Allah dh tentukan perjalanan itu aku...jd aku redha...Allah tahu mana yg baik utk hambaNYA...amin...
Aku anak ke-5 dari 6 adik beradik...anak mak...anak bapak..manja la kot...hehehe...syg mak bapak aku..
aku merupakan anak permpuan bongsu...ader abg..ader kkk..ader adik n 5 org senak saudara (anak sodara)... s

MY LIFE

Kehidupan Aku..?? 
Aku skrg msh lg study..kat ne..? rahsia la....ne leh gtau...kan3..
dlm bidang perguruan kat slh sbuah U kat Malaysia....ambik kos Art Education...
ala...yg lukis2 tu...kan3...tau kan...
aku sukakan seni sbb seni itu x terikat dgn apa2...
nie sbb aku xsuke terikat dgn ape2...aku ske bebas...bebas berkarya n freedom la...
ble cter psl bebas ni..aku xske di kongkong dan mengongkong...aku benci kongkongan.... aku ske berjln ats kaki sendiri..tnp perlu org laen berkata..mak aku kata aku plg baek dlm adik beradik tp plg keras kepala n nakal...tp...ble mak ckp dgr...hehehe....mak ckp ape jer aku lembut aty....mak beb...syg mak...
cter psl mak aku...aku rapat dgn mak aku..ape2 hal aku cter...sbb aku msh tdo dgn mak aku..huhuhu... yela sape lg nk temankan depa klu bkn aku..akukn single lg ( x kawen lg la) huhuhu...
aku xleh klu mak aku tdo sowg2...kerisauan melanda hati dan jantung aku...
bapak aku? arwah bapak aku....
arwah bapak dh 7 tahun meninggal dunia (Al-Fatihah) sob3.... ;(
kdg2 aku terasa amat n sgt2 rindukan arwah bapak aku....rindu yg sgt2 la...aku rindukan panggilannya...tp aku harus n perlu pasrah...kelak pasti aku akan bertemunya di syurga Illahi..amin....

SEKARANG??

skrg ni bertarikhkan pd 19hb 10 2010...aku bergelar student di tahun akhir....
rase seronok nk abeskan study slm 4 taun kot mmbanting kapla otak di cni...amin....tp rase sedih yang amt ble nk tgl kwn2 n kehidupan serta kenangan kat cni..sedih beb...rase nk angkut semua kwn2 aku dok akt johor nun...tp leh plak kan..haha...xpun angkut jer U aku ni kat Johor nun..habes cter...hahaha...
TAnjUNg mAlim...tgk btol2...bkn tjg rambutan ok...huhuhu...
di Cni la pekan tJg maLIm tpmt aku menimba ilmu..pengalaman n kenangan....sweet memory...;)
byk kenangan woo...mcm2 ado....t aku dh balek johor mesti rindu gler kat cni...aduh...pedih nyerw....
tp aku kena tabahkan aty n kuatkan semangat..smua ni aku harus tinggalkan sbb idop harus diteruskan beb...
masa depan mnnti aku....
aku nk jd cikgu? haa..jeng3....huhu..insyaallah semoga Allah permudahkan segala urusan....
Dlu arwah ayah nk slh seorang ank dier jd cikgu...alhamdulillah dlm kami berenam 2 orang jd cikgu dan sorg bakal jd cikgu....aku la...hahaha...amin...
nk tau pe resepinya...??
Arwah ayah aku seorang cikgu....dlu aku selalu ngecek air teh yg arwah bapak aku minum...kata org..klu kita nk ambik keberkatan org berjaya..mkn or minum air bekas ibu dan bapa kita...jd aku pe lg..pas arwah bapak aku minum..aku pon pe lg...ambekla n minum...hehehe....tu kot yg di namakan KAB.BA.RO.KAF.ALIF.TA.NUN~~~...KEBERKATAN...kan3....

sambung la esok2 ek..penat...nk wat asgment plak..hehehe




Read more...

Oct 10, 2010

Cinta Tak Bersyarat

tak ada sedikitpun sesalku
tak bertahan dengan setiaku
walau di akhir jalan
ku harus melepaskan dirimu, ooo
ternyata tak mampu kau melupa
dalamnya cintaku yg hebat
hingga ada alasan bagimu
tuk tinggalkan setiamu, ooo
reff: demi nama cinta
telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku
karna demi cinta
telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki
andai saja bisa kau pahami
layaknya arti kasih sejati
karna cinta yg sungguh
tiada akan pernah mungkin bersyarat, oooo

Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...