GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Jul 5, 2011

~ Anugerah Terindah Untuk Wanita ~







Seorang wanita solehah lebih baik dari 70 orang wali.
Seorang wanita solehah lebih baik dari 70 laki-laqki soleh.
Seorang wanita yang jahat lebih buruk dari pada 100 lelaki jahat.
2 rakaat solat dari wanita yang hamil adalah lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

Wanita yang memberi minum susu kepada anaknya daripada badannya (susu badan) akan dapat satu pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikannya.
Wanita yang melayani dengan baik suami yang pulang ke rumah di dalam keadaan letih akan mendapat pahala jihad.
Wanita yang menghabiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesai karena menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan rasa kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat.

Wanita yang menyebabkan suaminya keluar berjuang ke jalan Allah dan kemudian menjaga adab rumah tangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya, akan mejadi ketua 70 000 malaikat dan bidadari dan wanita itu akan dimandikan di dalam syurga, dan menunggu suaminya dengan menunggang kuda yang terbuat daripada Yakut.

Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan Allah seluruh dosanya dan bila dihiburkan hati anaknya Allah akan memberikan 12 tahun pahala ibadat.
Wanita yang memerah susu binatang dengan "bismillah" akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.
Wanita yang menguli tepung gandum dengan bismillah, Allah akan berkatkan rezekinya.



Wallahualam.. ^_^
Read more...

Jul 4, 2011

Ayat2 Al Quran yang boleh diamalkan...^_^


Untuk elak suami isteri dan anak2 bergaduh  
Surah Al Baqarah - Ayat 102  
Anak2 pandai belajar  
Surah Al Anbiyaa'- Ayat 79  
Anak2 lembut hati/ elak panas baran  
Surah Al Anbiyaa - Ayat 69,
Surah Al Hasyr - Ayat 22-24
Anak2 malas sekolah  
Surah Toha ayat 1-5  
Supaya Suami tak kawin lain  
Surah Toha - Ayat 39 - mula dari tanda Jim kecil  
Ayat pendinding  
Ayat akhir surah At Taubah  
Bg anak2 yg suka keluar malam  
Surah Ar Ruum Ayat 31.. Baca 33x  
Untuk jadi pendinding rumah  
Surah Al BAqarah dibaca & tiup pd air , dan spray keliling rumah  


Wallahualam...
Read more...

Jul 3, 2011

~Encik Burung Yang Kemarahan~

Kisah si penganggur bermula..Jeng3...~~

Seorang mahasiswa tlh mnamatkan pembelajarannya..maka dia pun menjadi penganggur setia...Setia mnunggu anggur yg di tnm xberbuah2..Lalu di tanam lagi sehinggalah berbuah2...Tetapi si penggagur berasa bosan lalu dia merajinkan diri melakukan kerja-kerja rumah..Senang nk dijadikan cecter menjadi suri rumah yang xbertangga di kediaman ibunda tersayang..

Pagi..rutin harian bermula ~

( Ihsan internet)

Bangun tito....Solat subuh...Lau ngantok smbung tido..lau x..bgun la..hahaha..n then wat bfast dgn  ibunda tersyg,maka dh siap tu bfast la sesama dgn ibunda....n then kaut penyapu..sapu la mane2 yg patut di sapu..sekali 1 rumah di sapu...huhu..n then dh sapu menyapu tu...kaut lak mop..mop lantai sbb anak2 sedare mmg suke melemparkan kotoran degil dilantai..huhu..beselah budak2..Huu..lotih mak cik..pas tu gtau kat 'encik mesen basuh'.."awak kena kerja hari ni..basuhkan baju2" hehehe...pas tu dh kering jemurla... Dah siap semua tu..pe lagi..pas tu g depan laptop..lau x berfacebook..berblog la jawaprnyer..ngeh~ godeh2 keje kosong sat ~

Tengahari puler..




 Haa....aktiviti masak dan memasak dgn ibunda tersayang..  ^_^




dah siap2 segala2 kerja harian suri rumah xbertangga ni..dok ngadap lagi depan laptop..Boring2 tu berbual2 dgn 'Cik Akak'..

"Weh..ko xtau ke de game baru? Best gakla.." Cik akak mempromosi walaupun xdpt komisen..huhuhu..


"Ha..game ape..ce gtau.." Cik Suri Rumah xbertangga ingin tahu...


Ha..pernah nengok burung serang Khinzir..(bahasa sopan)..^^..



Ha...ni si burung2 yang chumel2..mcm nk tarik2 je pipi depa...chumel..
diorg berperanan utk menyerang si khinzir ni... Nak tgk khinzir tu..jom>>




Ha...ni la si khinzir2 yg  akan di serang oleh angry2 birds tersebut...
Oink2...cam tu la bunyi mereka...hehehe...
Ha...lau nk tau..game ni best...dptla lepaskan ketensionan n keboringan ..hehehe  ^_^.. Tapi lau xpat lepas level tu rase geram sgt2...so..nk try it..jom..sy leh link kan...http://angrybirdsgameonline.info/.. CLICK jer...tp bahasa cina..harap fhm..hehehe...xpun try download kat google crome ek...slmt mencuba..tp pastikan kerja2 rumah xterabai okes...n yg plg penting jgn luper SOLAT 5 WAKTU sblm melayan game ini dengan tidak sedarnya....Chill~~
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...