GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Oct 20, 2011

~ ApEbilA HilaNGnya RasE saYanG ~

jAm masIh berDetik rupanyA..
12.58 a.m..
Tp dUnia seaKAn bErhEnti BerpuTAr....

sblh tgn menongkat dagu.sblh lg menguik2 incik mouse...mengeluh perlahan2....mate mgadap PC....pkrn melayang...
InILah ReaLiti.....

Yue Yue...mangsa langgar lari di China....


op kos seantero dunia tahu pe yg berlaku kan...kisah si cilik yg mjd mangsa lggar lari di pasar sibuk di Foshan yg terltk dlm wilayah Guandong...
ermmm...cik aty sgt2 terbungkam..xtau nk kte ape ble 1st time tgk video tu...ermm..speechless..ilang kata2..
18 manusia...18 manusia..tgk betol2...18 manusia yg lalu lalang..tp hny menyaksikan 'pertunjukan' yg sgt MenyerOnoKKan itu...
best agaknya mlihat seorg ank kecil terkapai2 kesakitan yerp...haisshh...mne rase simpati..mne rase kasihan apetah lg rase syg...
GerAm + SeDiH + mcM2 PeraSaan 

erm...tp dgr2nya kanak2 itu semakin stabil tp lau dia sihat pun dia xsempurna dulu..kesian..
T___T
apepun if lebih better lau dia pergi dulu meninggalkn kt kan..xla dia terseksa di hari kelak...
apepun..ALLAH YANG LEBIH MENGETAHUI...^__^

TAKDIR hidup kt smuanya berbeza...jd kena lah beringat n tnmkn rase BERSYUKUR sbb bkn kita yg menerima dugaan itu...
Cik aty nk pesan..lau sape2 yg ader diklgn 18 org tersebut...jdlah yg terbaik...jgn jd yg kurg baik....
(pesan juga pd diri sendiri)

O____o




Read more...

Oct 19, 2011

~ Kisah Kasih di suatu ptg semasa kejadian ~

Di suatu ptg....cik aty berjln2 mkn angin wlupn xkenyg2 mkn nasi....bersame2 pula dgn ank2 murid yg 
sentiasa menyorong2 kaki nk ikut ke sawah berdating dgn cik aty..cik aty layankan jerk sbb syg kat ank2 murid n lgpun xlme je lg nk pisah dgn ank2 murid kesygn sbb kredit 'topup' praktikal hmpir tamat tempoh..tut...tut....tut....

Jejalan kat sawah tanjong krg mmg syok..besh....ble terase angin  bayu kesejukan menusuk kesegenap ruang2 rusuk bagaikan terase indahnya nikmat kehidupan…dihirup sepuasnya udara kerane xmgkn esok akan ade peluang untuk itu lg…^^”



Melepaskan smua mslh and kekusutan yg bersesawang didlm kepala..deep..dlm sungguh berangan..pappp!
Terpk…xsgke smuanya dh ditakdirkn..aku berada dcnie…as a practical teacher..hehehe… Anyway itulah hakikatnya sbg takdir pjlnn hidup aku…

Puas berjln2 kat swh bersame2 2 org shbt kesygn n 2 org ank murids kesygn…kaki melangakh utk pulg..esok cik aty kena masuk kelas 3b…

“ Bangun kelasshh..Assalamualaikum.w.b.t”

 (mcm ne kelas nk bangun…ape da…ape pun xbuleh..) ^^”
..................................................................................................................................

Oleh sbb itu…kena la pulgkn blik ank2 murid ke rumah msg2 but yg sorg tu kena anta kat surau oleh krn mtr yg dia bwk diparkingkan kat surau berkenaan…
Cik aty pun drive la kereta ke surau berkenaan…dirasakan seakan teresak2 ble mengenangkn diri ini yg dh lme x menjejakkan kaki ke rumah ALLAH..
Ya ALLAH..aku terleka…T_T

>>>>>berfikir<<<<<

Sesampainya di pintu pagar msuk surau..terlihat 4 org si cilik yg semestinya bru blik dari sekolah agama… arghh..kesiannya mereka…hujan pula…mendung n senja…
Kotak aty tertny2 mana ibu bapa mereka..hari dh nk mlm…ape akan terjadi? Mcm2 boleh berlaku….
Ok…biarkan sementara..hantar dlu benda yg wajib…pastikan ank murid slmt menaiki mtrnya…

Vrooomm……

bwk laju2...eh...jgn lelaju..dh smpai tepon!” pesan cik aty…

N then campak..eh..parking la kereta kat tepi….

“ sayang…mak ayah mana? Diorg x ambik adik?” aku mmberanikan diri..^_^

Si abang sulung menjawab…

“ xtaula kak..biasanya mak dh ambik…(dgn perasaan muka yg agak kiciwa..)”

Kesiannya mereka…tgk si abg menjg dua adik kembr n seorg adk prmpuan..arrghhh..comel sungguh…==”

Nak tingglkn je ke mereka…arghh tentu tidak….

“ dik…igt x no tepon mak syg? Bg kat akk..akk nk tepon mak…”

Si abg mmmbuka beg n mmberikn skping kertas kecil mgndungi no tepon puan ibu…

Mendail n trus menunggu..

“ assalamualaikum makcik…”

“waalaikumsalam cikgu…aka r..sy tau…jap lg sy ambik anak sy..kereta sy rosak ni cikgu..”

Eh..ble mse pula aku jd cikgu ank2 mereka…atoiiii…huhu..lynkn jela…

“ mcm ni makcik…sy risau ank2 mkcik ni…lau sy hantarkn mereka pulh boleh?”

“eh..boleh cikgu…trm ksh byk2…maaf sshkan cikgu..”

“ xpe makcik..sy…”

Tiba terpts….

Oh..kredit hbs….hahaha..hampeh,time ni la nk hbes…

Erm…cam ne erk…

“ok..syg smua…ikut akk jom..akk antakan kamu balik…jgn ngs tau..mak dh psn..mak bg akk anta adik2 blik…Cuma abg boleh bgtau akk kat mne rmh?”

Si abg mengangguk perlahan..tersenyum..syukran..lega aty ni tgk diorg senyum..mknenya diorg xtakot…ne tau igt aku nk culik ke…==”

Si abg pun mmberikn ptunjuk…huu..jauh jgk..dlm2 kg…kesiannya diorg….

Akhirnya pemandu yg msh bertmpalkn tanda ‘P’ Berjaya mengharungi ceruk piruk kg pendlmn…==”

“ok syg…dh smpai rumah tp jap ea..akk trn dlu bg slm..jgn turun dr kereta smai akk suh trn ea…jnji?”

“ye kak….” Smbil angguk2 kepala..

Yela..risau..ne tau slh rmh ke..yela bdk2 lg kn….

“assalamualaikum…”

Sunyi rumah….tp pintu bkk…erm….tgu..n still waiting…smbil mengais2kn kaki ttunduk mmndg rumput yg degil…
“ waalaikumsalam….eh..cari siapa yer..”

“jap ye..”

Alamak..malu pula..abg diorgla..hensem la plak..huhu…malooss…(gedik tol  aku ni..niat dh lain..paaanggg!)

Aku mmbukakan pintu kereta…

“abg…turun jom…ni ke abg adik?”

“ ak ar kak” smbil senyum menampakkn sebaris gigi yg ompong..^_^

“ok…jom syg…” cik aty mmgil adik2nya yg lain…

Mereka berlari2 ank menerjah ke abg mereka….

“maaflah mnyusahkan cikgu….ibu tepon td suh sy ambik mereka tp sy xsmpai rmh lg sbb keje…maaf sgt2 ye cikgu…” sekuntum senyuman…

Arghhhh..berangan..huhuu..

“eh..xpe..tp maaflah sy bkn cikgu mereka cm sy lalu je td…kebetulan nmpk mereka…xpela sy tumpngkn sekali..”

“trm ksh…eh..jemputlah masuk..”

“eh..xpe2..xmanis…lgpun sy nk balik dh…maghrib…trm ksh ..kirim slm kat ibu awk ye…assalamualaikum..”

Cehh..baik la pulak cik aty ni…huhu

Cik aty pun melangkah kan kaki menuju ke pintu kereta sbb terase lmh je lutu ni tgk cik abg ensem..huhu…tp tgh dok lyn aty yg terpisu2 malu...eh..tersipu2 malu... tb2…

“kak….nk salam…”

Aduhai…sejuknya aty…^_^

“meh sayang” aku pn menghulurkn tgn n mencium pipi mereka…comel…==”

Maka…cik aty pun mendrive pulg….

Sekian…….



54489-326-EE408B28953F94F9390E939A994BB9A7 
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...