GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Nov 6, 2010

Apa yang perlu aku lakukan hari ni.....

owh..pepagi dh rindu nk type kat entri...huhuhu..
mklumlah pas ni mgkn ssh nk online..dok kg broadband slow....ngeee...
n dok kg xnk la capai2 tenet ni...nk spend time dgn fmly tersyg...
lme gler dh aku xlek kg..rindu kat mak..n rindu kat budak2 busyuk...(anak2 sedara aku ler)...
ish..ble igt dak2 busyuk tu aku jd kerinduan yg amat sgt..xkeruan jdnya....


nila ank2 sedara aku yg comel n nakal2 semuanya...rindu diorg sesgt..huhuhuhu..
mcm rindu kat anak dh...ngeee~~~ sbr ek..jap g tatam balik nk belasah korg..hhehehe...blussshh2~ ~ ~..

Hari ni nk wat pe ek..? today is sunday....so happy holiday.... tp bosan weh nk wat pe weekend mcm ni...
kuar dating? dgn sape....ish3.... 
jejalan? ish....wit xdop.....
merayau? aku bkn kutu rayau.....
tido? hey...tido jer...td mlm dh tido cukup...
kacau org? oyeahhh...gud idea....tu mmg hobi aku....tp kwn aku yg melatah dh lek kg...xleh dh nk kacau dia..lau x aku la org pertama yg kacau dia..hahahahaha..jht2...+_+..

bgun2 pg....solat subuh....pas tu smbg tido balek....nk g joging? ish...mls n takot sbb akt tmn dh xramai org...kang xpasai2 de org cekup aku...huhuhu..seram....
bgun tido lg....basuh baju....jemur baju....bfast? jdla ayaq milo n biskut munchys...yummy...
b then..bkk fb jap....n of course g kat entri aku jap...menaip pe yg ptot....
n then smbg tgk cter HANAKIMI....td mlm tgk xhbs...cter yg tgk aku..hahaha...
tido awai aku td mlm...ngantok n pnt....tp td mlm syok..
memalam aku dgn romate aku fiza leh lak lapo mlm2 bute...pe lg....g dapur n goreng ayam..
hahahaha..mlm2 buta mkn ayam goreng...sedap sbb spicy smbil mengeluarkn ayaq mata pds dier...huhuhu..

lunch? jap2 g nk g lunch la...takot lak kafe xbkk...
lau xbkk kena la terjah kedai kak ida kat depan tmn nun...bab lauk dia leh la thn sbb ada smbl belacan...hehehe..tu la penaik selera mkn aku..kan3...org melayu....
klu ader timun..perghhh..lg sodap beb....
lauk pauk dia byk gak choice...murah pun murah pe...bolehlah thn...
pas ni jrg dh nk mkn lauk pauk perak...sob3....sedih lak rase nk tglkn upsi ni...haisshh...tp kena gak...
idop aku pas ni semakin mencabar....cikgu?
haippp! mampu ke aku melaksanakan tugas sbg seorg guru...? jeng3...
mampu x mampu mmg dh wajib kena wat...snn awai taun dpn dh kena g sekolah praktikal...aduss...
seram sejuk aku beb....
telatah anak murid??? of course la mcm2 ragam...nakal?? mungkin byk....yuuuwww....excuse me...aku really sgt2 takot....hahahaha,,,mak....help me....+_+....
ape aku nk bwk g sekolah??? dh tentu ilmu tuk ank2 murid aku...
lau xmcm ne nk ajar diorg...ye dak.....
haisshhh..seram weh.....bkn sng nk ajar ank org...diri sendiri pun x terajar...hahahhaa..
gelak2....cikgu kecik tu la gelran tuk aku di upsi ni....
uwaaa...rindu bersarang di hati pd kwn2...sob3.....
xpela..nk wat cm ne..msg2 kena teruskn perjuangan...
xpe....exam t kn jmp g...n mybe tu last jmp mereka semua...sob3.....





inilah semua kwn2 aku di upsi...terasa bhg2 rindu kat mereka...
di cni aku bersama mereka slm 4 thun...mcm 2 ragam..mcm2 pengalaman...n kenangn..
semua nya besh...
wlupun ader yg pnh gadoh or terslh sngka...tp gelaran frenz 4 ever...xkn pnh pdm dr ingatan aku...
sayang kamoo semua ^_^...
bg kwn2 yg bkn 1 kos..aku juga sygkan mereka....terutamnaya piz ger...my best n beloved frenz... kamu aderlah yg terbaek..^_^...
huhuhu..sedih2 lak yerk aku ri ni..huhuhu
k la...smbg g len kali ek..nk kemas umah la....
cau cin cau...daaaaaaaaaa......@_@




Read more...

Hari Ini...

Today....
Aku berjalan2 dipekan bersme2 kwn2...
yela..org smua dh lek kg..sebok g nak dok tjg malim ni lg...huhuhu..
maklumlah nk lps rindu puas2 kat tjg malim ni sblm balik kg n menamatkan study kat upsi ni...
terasa amat2 syg nk tglkn tjg malim yg dh byk berikan aku ilmu yg amat berguna utk aku dmase hdpn...
terutamanya lecturer2 kesygn yg sudi menjadikan dak nakal ni..jd baek kot...huhuhu

Ri ni aku berjalan ke pekan..
melihat gelagat org ramai sbb aku ske memerhatikan gelagat org...
smua org byk ragam...kdg2 tergelak melihat keletah mereka yg sengaja berseloroh menunjukkan aksi...
kerna msg2 punyai peragai sama ada baek atau sebaliknya...
yg sebaliknya of course la nk sembunyikan..yg baek ..thumbs up nk tnjuk...huhuhu..
manusia la kan..sama la mcm aku kot..hikhikhik...

Xde keje punyer pasai..g la window shopping...juz cuci2 mata...sbb wit xde...hukhukhuk...
tu jela hobi yg best selain hobi menankap gmbr...
dslr? ooo..xbeli g..xmmpu g..tgu dah keje....t gaji pertama nk beli dslr...huhuhu...insyaallah...
smoga tercapai...jd camera woman? huhuhu..maybe la kot...juz hobi lehla...
nk dikata ape kalau dh minat kan...tol x?




ini aderlah koleksi pic yg aku snap n edit..huhuhu...xleh jd pakar g kot...
nnti2 ok la tu...leh blaja g..insyaallah...

harapan aku hny 1...aku ingin smbg balja lg pas ni...insyaallh  my master...n mybe kat Jepun..
leh ke mak aku bg ek...dh la anak mak..huhuhu
xpela...xbg its ok bab restu ibu tu lbh pntg dr segalanya....
dh ar..ngantok nk celoteh...
next time smbg g ek...
daaa.....^_^

Read more...

Sayembara hati....

Kembali meraut wajah kusam di hdpn cermin..argh...inikah...
perlu snyum aisyah....senyum tu 1 sedekah..
perlu senyumkah? kmbali bertnya....
perlu..sbb senyum tu akan watkan hati kt riang gembira....dan org yg melihatnya akan tersnyum indah utk kt...
xperlu pk kan yg lps..sbb yg lps hny akan mmbuatkan kt bermuram durjana...
ingat pd yang SATU....
hny pdNYA aku merintih memohon simpati....sedikit kekesalan di benak hati bhw aku terlalu alpha akan aku memerlukanNYA...

NEVER LOST UR HOPE...COZ ALLAH ALWAYS BY UR SIDE...
aku pgg kata2 itu shgga skrg..kerna aku tahu dan sedar bhw kesusahan dan kesngn hny permainan duniawi...
kebahagiaan di dunia hny pinjaman oleh Allah kpd aku...
aku harus bersyukur bhw Allah tlh meminjamkan aku sekejap kebahagiaan itu wlupn pd hakikatnya kebahagiaan itu amat bermkna utk aku....
bkn smeua org dpt merasakan kebahagiaan itu namun aku harus redha dan bersyukur kerna msh diberikan sdkit kesempatan utuk merasakn kebahagiaan itu...

bahagia? ya..aku bahagia bersama familyku...mereka sumber inspirasi...
aku sygkn mereka yg amat2 sgt....merekalah tulng blkg aku...
tnp mereka aku akan goyah seperti lalang yang akan di tiup..ke kanan...ke kiri...dan kekanan lg...tnp berehenti mengikut arah angin yg pastinya xkan mmberi hrpn bhw ia akan tegak lurus....
begitu juga dgn diriku yg sentiasa goyah tnp arah angin yg tegak menunjukkan aku berpendirian teguh..
TETAPKANLAH HATIKU....

aku bukanlah sempurna kerna aku pnyer perasaan...
perasaan pd sseorg yg aku syg...
namun...kesetiaan aku diracuni dgn kecurangan dan permainan hidup yg mmbuatkan aku jatuh dan terus jatuh terjelopok di hamparan yg penuh dgn duri kesakitan...
arghhh..sakit....
namun aku harus berterima ksh pdnya sbb memberikn aku peluang utk merasa bahagia...
semoga hatinya xkan di sakiti sprti dia menyakiti...

aku harus mnutup pintu hrpn itu...
aku harus buka utk yg laen...kerna aku juga mahukan kebahagiaan...
namun bayangan itu sntiasa muncul kerna syaitan itu jahat..dan akan sentiasa meracuni fikiran anak-anak adam...kerana syaitan berjanji akan menghapuskan anak-anak adam dan akan menjadikan mereka kwn di neraka kelak...subhanallah....

aku harus bangkit dari pengharapan palsu itu...
ya aisyah...jgn pndg blkg....huhuhu..(mcm movie lak) huhuhu..
sory berseloroh...
ya aisyah...dont lost ur hope....bangkit dan terus bangkit....
berterima kasih pdnya sbb memberikan peluang dan ruang utk hidup dan terus menghirup udara segar di dunia ini...alhamdulillah....

dlm benak aty berfikir...knp aku perlu berharap pdnya kemabli sdgkn aku tahu aku harus pergi dari hidupnya...
mgkn kerna kenangan sbb kenangan itu indah..arghhh...persetankan semua itu..
aku harus bangkit dan bersemangat!
yes..i can do it!
go go cayok aisyah!!
Read more...

Nov 5, 2010

Perlukah Menjadi Yang Sempurna?

diri ini kembali menerjah di tgh2 mlm...
mood mnulis mula mmbuak2 kerna kerinduan utk mnulis di blog...huhuhu..
idea semakin mmbuahkan hsil utk terus mnulis dan mnulis mgkin kerna merasakn jiwa ini kosong...
perlu di isi dgn ssuatu...kalimah Allah dan zikir kasih pdNYA..subhanallah...
mampukah diri ini menjadi sesempurna itu?

pertanyaan itu kemabli berpaut di benak hati dan naluri bertapa alfanya aku pd pengharapan yang satu...
aku meniti di jalan dan titian harapan yg x mungkin mmpu aku gapai sdgkn aku harus melaluinya..
sekian lama aku merasakn yg aku byk ketinggalan dlm mengejar harapan yg palsu semata..
namun aku harus sedar dan trm dgn kenyataan harapan itu...
aku harus terima ketentuanNYA...
sekian utk itu..

aku ingin menjadi yg sempurna utkNYA..mampukah aku..?
aku harus mencari dan mncari di mana terletaknya kesempurnaan seorang wanita...
wanita yg solehah...
aku perlu melaluinya dgn hati2 dan ketabahan yang kuat...
kekuatan itu aku ingin capai dari tulang rusuk kaum adam yg mampu membimbingku utk meluruskannya setelah sekian lama bengkok...

pada pengharapan itu aku tegar andai jika aku dikurniakan dgn kehidupan yg sederhana tp mampu utk membina dan mmbantu...
pada pengharapan itu aku mengharapkan keredhaannya...
aku cuba utk bangkit dr kesilapan masa lalu yg mungkin aku rasekan aku seringkali lalai..
aku harus melupakan apa yg tlh terjdi...dan memulakan hdp baru dgn lbh aman dan bahagia tnp dirinya...
aku harus!
terima kenyataan dirinya x seindah kebahagiaan....^_^
Read more...

Kembali Lagi..

Hari nie...aku kembali menulis lg n lg....huuhu
setelah sekian lme mmbizikan diri yg sntiasa bizi ni..aku kembali smula menulis di blog ini..
dgn hary2 yg smkin kelam..aku cba utk gagahkan diri berpijak di bumi yg nyata ini..
di sini aku kembali mmbina harapan pd diri yg semakin goyah..

semakin lme..aku merasakn diri ini smakin diperslhkn n dpergunakan oleh mereka yg sentiasa mncari slhku..
hnya pdNYA aku berhrp dan berdoa agar aku dikembalikn pd pengharapn yg benar...
aku mencuba dan trus mncuba mjdi yg lbh baek..
aku mncuba dan trus mencuba mjdi yg hakiki drpd ilusi...
kerna ilusi tu hny meyakitkan haty dn menerjah menusuk perasan aku..

kali ini aku cbe mengagahkan diri utk trus melangkah..pd pengharapan yg palsu..
namun aku harus surrender yg aku xmampu sbb dia bkn milik aku.,..
aku harus trus mencuba utk melupakan bhw aku xharus mnjadi pihak ketiga,,,
wlupn pd dasarnya aku pasrah pd pengharapan yg palsu...
sekian utk perasaan itu...argghhh...kiciwa2...

sedih mula bersarang di haty..tatkala aku di slh ertikn...
kerna aku tahu mereka hny mentertawakan aku dan begelak senda dgn kesedihan ini
Ya Tuhan....Engkau rahmatilah mereka...amin...
Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...