GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Jul 7, 2012

~HakIkaT PemIliK HatI ~




"Always Together....."

Ape tu?

Ntah....huhu...

Hakikat kehidupan kan...gedebak gedebuk, dup dap....smua tu hati...ntahla..cik aty kdg2 rase perlu n kdg2 rase xperlu....erm...stop it...tp xleh gak nk stop...smua org ader feeling meeling n seangkatan dgnnya la kan... ntahla...
cinta yang sebaik2nya adalah hny pd ALLAH S.W.T...bkn pd manusia...
cinta manusia hny akan mati...
cinta pd ALLAH insyaALLAH akan bahagia selamanya....
tp dunia tmpt kt berdiri sbnrnya terdiri kt di bumi ALLAH ni dgn 1 hati...namun perlunya hati yg lain utk saling melengkapi..
Tuhan jd kan kt tgn yg mmpunyai jari...stiap jari tu di jarak2kn krn akan ada seseorg yg akn menggenggam dan mengisi ruang2 kosong tersebut utk melindungi kt...

Kecewa...sedih...tertawa...n menangis...serta bahagia...
semua tu lumrah kehidupan...
ada yang pergi dan ada yang datang...
cuma boleh atau tidak untuk menerima takdir ALLAH bhw semua yg ada bknlah milik dan hak kt yg kekal abadi...

just sedar hakikat bhw...
semua itu hnylah pinjaman dari ALLAH untuk kt dengan kesementaraan....

^___^



Read more...

Jul 6, 2012

~ BersYuKUr DaN MenSyuKuri ~

~~ Tarik nafas dalam2............tahan................dan lepaskan.....~~

Okeh...masih hidupkah? 
Yer...lau x msti dh xdpt baca entri cik aty kan...huuu...
Balik dr kelas tmbhn moral td....trus g petronas n capai surat kbr metro..de pakcik tegur...

"dari mane ni 'nak'? ary2 cuti mcm ni x g dating ke?"

Yuhuuu... pkcik ni baik n sgt prihatin...stiap kali aku g petronas sblh skola..msti dia akan tgur...huhu..
xpela...nk di jadikan cerita alhamdulillah rezeki aku smkin mencurah2 dan bercurah sjk akhir nie...alhamdulillah SYUKUR YA ALLAH...:)

Bersyukur yg amat bile stiap pg msh di beri pluang utk bernfs....
Biler aku selak menyelak surat kbr ary ni...seringkali ader je berita kematian...kemalangan...kes sosial...'haruan mkn anak' la....ape2 la yg senagkatan dgn penyakit zaman skrg nie...yg mkn drh dgg sendiri pun ada...
SUBHANALLAH...

Biler umat akhir zmn dan dunia makin hmpir dgn kiamat...kt jgk smkin dinodai dgn pelbagai ujian n dugaan...
pk kan kejap....dok diam2...tutup mata...and dlm 5 minit cuba bukak balik mata tu...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ALHAMDULILLAH....
Perkataan pertama yg patot..harus n wajib kt lafazkan...
Tanda kita bersyukur bhw bkn kita yg terpampang di dada2 akhbar....bkn keluarga kt n bkn juga org yg kt sayangi tetapi...
SUBHANALLAH.....
org lain sdg menderita dgn tangisan kehilangan dan kematian org yg disayangi...
(sedekahkan surah Al-Fatihah)
jadi...bersyukurlah bhw kt msh di beri peluang dan ruang walaupun sedikit utk ada kat setiap sudut bumi ALLAH ni....

^___^

(muhasabah untuk diri sendiri juga..wallahualam...)
 

 

Read more...

~ Kita SemakIn BerBeza ~


Ape yang berbeza? Banyak perbezaan...mata...idung...pipi..ade yg tembam ade yg kempot (bhs jawa a.k.a cengkung)... n mcm2 lg la.. Manusia ni x sama...berbeza la dr semua aspek...sbb tu TUHAN jdkan mereka saling melengkapi...ececeh..pndai je aku erk..hahaha..~~

Yela...Budak2 zmn skrg ni byk n jauh beza dgn bdk2 zmn dulu... Kdg2 stiap kali aku melangkah masukkan tayar motor aku...(yela naik mtr...xkn nk ckp jejakkn kaki kan...hehehe)..aku trus berpikir...owh..tggjwb..tggjwb n tggjwb harus n wajib dilaksanakan...

Dulu....
Kita yang perlu ambik aty cikgu...bkn ambik trus erk...ambik aty cikgu ni means kena la hormat... tersenggol bahu...terselisih kat tepi padang pun kena la bg salam ke...senyum ke..tunduk hormat ke..means mcm kita kenal la...
"oh....dia cikgu kita"
So far cikgu kt pun sejuk je aty tgk kita n dr situ jgk la dtgnya K.E.B.E.R.K.A.T.A.N....

Tp....skrg ni...
Student tersenggol bahu dgn cikgu pun xdenya nk say "sorry teacher"...ape ntah lg "maaf cikgu"..
itula bdk2 zmn skrg....byk dh jajahan tertakluk kat minda nun smpai kn rase hormat dh ilang n pupus mupus n segalanya la yg seerti...
Kdg2 kesbrn prlu di plus3+++ berganda tubi nk jlnkn tggjwb ni....bkn mengeluh bkn mengadu cm kdg2 terase thp kesbrn smkin low...
Ade yg tlalu mcbr kesbrn...bile mase kt mngajar kat dpn..blh plak dia ltk kedua2 kaki ats meja..n then ala2 mcm lepak kat kedai kopi...lepak kat kedai kopi pn xde mcm tu...
Erm...sbr...sbr..n sbr....
Bile di tegur...ade karang balik menyorong motor...huuuu..
Tu la cbrn jd cikgu....
So...

S.A.B.A.R... >_<




Read more...

Jul 5, 2012

~ HakiKAt ~

Psssttt~~

Dlm Sgala Kesuh kesAh YAnG SelaMa Ini AkU hEmbusKAn..AkhIRnya TerDiri dAn BerdIRinyA Aku SbG SeoRang CekGUU...Ohhh...PanTAs MasA BerlaLu bAgaIKan TaK SedAr BahAwA TanGGungJAwaB Aku SemAkin BesAr DaN BerTAmBAh...BukAn MUdaH dan BuKaN HanyA MemeTik JaRI UntUk MendIDik AnAk OraNG...ApaNtah lAgI iaNYA 1 AmaNah daN TanggungJawaB yAng Di BErikAn UntuK aKU DI DuNIa Ini...NaK DidIk AnaK OraNG Nie PerLUkan KesabARAn YanG meneBAl LebIH2 LaGI anAk2 MudA ZamAn SKrg Nie...ErMMM...MASHAALLAH... ItUlaH Yang DikaTAkaN TanGGungJwab...MaKA..BersabaRlah WahaI CiK Aty....






Go..Go...CaYOk....!!

Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...