GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Nov 9, 2011

Yea…jd TeAchEr...^__^

Siap bersarapn n cpt2 g capai kunci kereta..Wahh..jam 7.00 dh…..jap g bunyi lonceng skola. Aduhhh,gara2 mnanda buku ank murid smpai lwt mlm..mcm ni jdnya. Bgun lwt..ambik kauu..huhu. Open the gate MYVI putih kesygn,trus mendrumm..... ke skola…Smpai2 kat skola je ank2 muridss dh berpusu2 msuk skola. Aku pn mula la parking kereta n then ble aku trn kereta de 2 org pgawas nk mghulurkn bantuan..sprt biasa dipg hari..mereka mmg baik. Cikgu seni byk brg nk kena bwk, so mereka la yg rajin menolong…



PeeeeePPsssss!! 
toiinggg..toinggg...toinggg..

Atoiii…maap2 cik aty berangan lagi. Ermmm,sekadar penyedap aty pengarang jantung penyegar suasana jer sandiwara ni..huhuhu…Erm,sebenarnya hasrat hati sgt mdlm ble pk nk jd cikgu. Terkdg mkn hati n jantung smpai tertusuk2 duri tajam. Atoii…ble mau jd cikgu..?? Erm, sgt menyakitkan pendengaran telinga ble warga2 dunia menghulurkn soklan tu. Smpaikn At satu tahap terase sgt2 tension n mau pergi jauh. Kesian mak. AnD eksPeciALLy arwah bapak yg nk kn aku jd "teacher.."  ___T

Before arwh bapak meninggal,bapak teringin tuk aku jd seorg cikgu n ternyata aku berjye masuk UPC. So,ble msuk UPC tu de la jln tuk aku di didik jd seorg cikgu. Maka,hasrat hati tergagah tuk teruskn perjuangan slm 4 tahun. N then hbs je blaja smpaila sikalang xde lg mne2 pihak nk ambik aku jd cikgu… TaK LuLUs La Tuuu… HaiPPppp..ne de. Cuma rezeki xde lgi..nk kata result x ok….xkn la smua membe2 aku x ok kan… Sbnrnya kami dlm pembekuan tuk jd cikgu.. KesIAnKan..erm… SabaR je LA…

Terkdg terase diri ni mmberontak hentak2 kaki dgn situasi ni…n terkdg hati nie nk merungut…tp cuba tuk bersabar kerana mengharapkn AkAn AdER PerAkhiRan Yg BAiK kElaK tp sygnya cik aty Cuma manusia biasa. Bersbr tetapi thp kesbrn bknla setinggi langit krn cik aty manusia biasa.  MenDenguS, MEruNGut,MengOmel..smua ada tp xterluah dgn kata2 takut terslh bicara n ble kalut mcm ni la jadinya..still menjadi penganggur terhormat.

XnAk KerJA Lain ke?
Erm….byk dh company2 aku anta borg n smpaikn de 1 thp tu aku koling 1 company tu… tny dok tny knp aku xlyk tuk di pgl temuduga…JwPnnYYa : anda tidak layak sbb anda graduan pendidikan dan tidak layak untuk memohon jawatan lain.  PAaannnGGG! Tu je sbbnya? Slh aku ke? Ermm…skli lagi aku di uji… Bkn memilih tp smua jawatan aku mohon..xterkecuali. de jugak yg mohon guna spm, n stpm tp still xdpt jwpn. 

Stiilll menunggu….T___T

Berfikir, inikah akhirnya slm 4 tahun menyulam kasih dlm pddikan dan aku terbungkam tnp kata2. Berusaha bersma rakan2 sperjuangan namun blm mdptkn hasil yg sejati. Terkuis2 tgn menggapai mouse n menghadap cIk LaPPy setiap pg bg mndptkn sinar harapan namun jwpn msih tgl penantian……..BerSabarrrrr wahai cik aty….

Luahan hati bakal guru….!____!






Read more...

Nov 7, 2011



Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya... 


pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...? 



guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana. berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta. 



pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong



guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun...? 



pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula. sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya. 



gurunya menjawab: ye, itu lah cinta... 



dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan...? 



guru: ada hutan yang subur didepan sana. berjalanlah kamu. tapi janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa itu perkahwinan. 



pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut. 



maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini....? 



pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini, aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal kerana tidak memilihnya... 



maka guru itu menjawab: itulah PerKahWinAn...... 

Read more...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...