GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Jun 29, 2011

~ :: JodoH :: ~

Minggu lepas..aku g la paso lambak.. Jalan2 dgn mak n adik aku,cari buah-buahan  n brg2 dapur. Pas beli buah-buahan, aku xlarat nk angkat. N then kol adik aku suh bwk keta g gerai buah ni ambik aku dgn mak. Mak kate nak beli selipar tp xlarat nak angkat buah2an tersebut. So,mak suh aku tinggal kat cnie smbil tgu adik aku. Mak pergila ke gerai menjual selipar2. Tgu punyer tgu adik aku pun smpai.

"Mak mane?" Adik aku bertanya.


"Mak g beli selipar. Jom g kedai depan cari mak. Risau lak mak sorg2." aku mengarah adik.

Cari punyer cari..ermmm..mak xdijumpai n dikesan di mana..jeng3...Pusing la 2 3 kali kat paso tu.. Dalam aty dh risau memacam. Mana mak ni..Aduh...Pe jd kat mak..Semua kedai selipar yg aku terjah, xnmpk pulak kelibat mak..Aduuhhh...Merungut aty aku..

"Mak...Mak....Makkk...." Mengaduh hati aku..Risau bagan...

Mana mak ni..Janganlah ape2 terjadi kat mak..Aku berpecah dgn adik aku..sorg ke bahagian blkg..sorg ke depan. Haaa...akhirnya adik aku yg jumpa..

Alhamdulillah...

Mak mula membebel... Toing3~~ Aku yg degil,mak suh tgu kat gerai buah td yg aku g jalan2 cari mak lak knp..Haaa..Ambik kaooo..huhuhu...

Tp bkn tu yg aku nk cter sbenarnya..xde kaitan dgn tajok pun..huhuhu
....................................................................................................................................................................
Nak dijadikn cter..mse tgh cari mak tu aku terserempak la dgn kwn aku mse skolah rendah dlu.  Hasnah..

"Hasnah..kenal aku lg x? Eeee..baby..comel..anak ko ke senah?"

"Ha laa...anak aku..xkan anak kucing lak..ko ni pun..."

Ketawa la ktorg dgr si senah ni bergurau. Mak cik sebelah yg dok jual kuih tercegang tgk si senah ketawa bagai. Aku segih ckit mcm kerang busuk kat mak cik tu..Heee...

"Wah..anak ko dh bape dh senah? Lame xjmp ko kan.." Aku la tny2...Menyiasat...hahaha

"Anak aku dh dua dah. Ha...ko ble lagi yang oi...Aku anak dh dua dh ni."

"Dua? Dua biji mata aku nmpk sorg je ni..Mana lg sorg? Ko biar betol senah.."

"Ada kat rumah dgn bapak dia. Malas aku nk bwk..nnti mcm2 mintaknya..."

"Hahaha...ko ni..ada anak dua2 tu bawak je la..xadil sorg di bwk..sorg ditgl..senah2.."Saja berseloroh dgn si senah.

"Ok la senah..aku balik dlu. Ape2 hal t kol2 la aku eah..." Aku meminta diri utk balik ke rumah n operasi mencari mak..Hahaha..

"Haa..yela2...ha..ko tu jgn lelama sgt..jgn memilih..t kang xkawen2 ko..." Gurau terlampau si senah nmpk...Aku menyengih jer....
...................................................................................................................................................................

Sepanjang perjalanan balik ke rumah...aku termenung jauhhh..jauh smpai negeri china..huhuhu..

Ntahla,berfikir akan kata2 senah td. Ermmm..semua tu kan jodoh. Mungkinkah slh aku sbb menolak jodoh suatu saat dlu. Mungkin itu mmg silap aku. Namun aku jg ada aty n perasaan..

Argghh..dammmnn..Xpela,apepun redha dgn segala ketentuan Allah.. Jodoh,pertemua n perpisahan semua tu kan dh ditentukan. Kt sbg manusia n hambaNYA hny mampu berusaha n melakukan yg terbaik..

Tipulah..sape yg xnk kawen..sape yg xnk bahagia..ye dak...Apepun skrg..tumpuan hanyalah untuk membina kerjaya...Kawen?? nntilah... Ckp jugak dgn mak..ala..muda lagi.. Muda ke? Tgk je mcm budak2 tp umo dh bape..bru 24...ye dak..hehehe.... CHill~~ ^_*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...