GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Jul 6, 2012

~ BersYuKUr DaN MenSyuKuri ~

~~ Tarik nafas dalam2............tahan................dan lepaskan.....~~

Okeh...masih hidupkah? 
Yer...lau x msti dh xdpt baca entri cik aty kan...huuu...
Balik dr kelas tmbhn moral td....trus g petronas n capai surat kbr metro..de pakcik tegur...

"dari mane ni 'nak'? ary2 cuti mcm ni x g dating ke?"

Yuhuuu... pkcik ni baik n sgt prihatin...stiap kali aku g petronas sblh skola..msti dia akan tgur...huhu..
xpela...nk di jadikan cerita alhamdulillah rezeki aku smkin mencurah2 dan bercurah sjk akhir nie...alhamdulillah SYUKUR YA ALLAH...:)

Bersyukur yg amat bile stiap pg msh di beri pluang utk bernfs....
Biler aku selak menyelak surat kbr ary ni...seringkali ader je berita kematian...kemalangan...kes sosial...'haruan mkn anak' la....ape2 la yg senagkatan dgn penyakit zaman skrg nie...yg mkn drh dgg sendiri pun ada...
SUBHANALLAH...

Biler umat akhir zmn dan dunia makin hmpir dgn kiamat...kt jgk smkin dinodai dgn pelbagai ujian n dugaan...
pk kan kejap....dok diam2...tutup mata...and dlm 5 minit cuba bukak balik mata tu...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ALHAMDULILLAH....
Perkataan pertama yg patot..harus n wajib kt lafazkan...
Tanda kita bersyukur bhw bkn kita yg terpampang di dada2 akhbar....bkn keluarga kt n bkn juga org yg kt sayangi tetapi...
SUBHANALLAH.....
org lain sdg menderita dgn tangisan kehilangan dan kematian org yg disayangi...
(sedekahkan surah Al-Fatihah)
jadi...bersyukurlah bhw kt msh di beri peluang dan ruang walaupun sedikit utk ada kat setiap sudut bumi ALLAH ni....

^___^

(muhasabah untuk diri sendiri juga..wallahualam...)
 

 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...