GenGs BloGs

Jom..JoiN GunA EmaiL jErr...^^"

Oct 20, 2011

~ ApEbilA HilaNGnya RasE saYanG ~

jAm masIh berDetik rupanyA..
12.58 a.m..
Tp dUnia seaKAn bErhEnti BerpuTAr....

sblh tgn menongkat dagu.sblh lg menguik2 incik mouse...mengeluh perlahan2....mate mgadap PC....pkrn melayang...
InILah ReaLiti.....

Yue Yue...mangsa langgar lari di China....


op kos seantero dunia tahu pe yg berlaku kan...kisah si cilik yg mjd mangsa lggar lari di pasar sibuk di Foshan yg terltk dlm wilayah Guandong...
ermmm...cik aty sgt2 terbungkam..xtau nk kte ape ble 1st time tgk video tu...ermm..speechless..ilang kata2..
18 manusia...18 manusia..tgk betol2...18 manusia yg lalu lalang..tp hny menyaksikan 'pertunjukan' yg sgt MenyerOnoKKan itu...
best agaknya mlihat seorg ank kecil terkapai2 kesakitan yerp...haisshh...mne rase simpati..mne rase kasihan apetah lg rase syg...
GerAm + SeDiH + mcM2 PeraSaan 

erm...tp dgr2nya kanak2 itu semakin stabil tp lau dia sihat pun dia xsempurna dulu..kesian..
T___T
apepun if lebih better lau dia pergi dulu meninggalkn kt kan..xla dia terseksa di hari kelak...
apepun..ALLAH YANG LEBIH MENGETAHUI...^__^

TAKDIR hidup kt smuanya berbeza...jd kena lah beringat n tnmkn rase BERSYUKUR sbb bkn kita yg menerima dugaan itu...
Cik aty nk pesan..lau sape2 yg ader diklgn 18 org tersebut...jdlah yg terbaik...jgn jd yg kurg baik....
(pesan juga pd diri sendiri)

O____o



5 comments:

  1. dh memang budaya kat china cmni... sape yg tolong maka dia yg kne bertanggungjawab terhadap org yg ditolong... sbb tu xde sape yg nk tolong

    ReplyDelete
  2. agak2 kn din..lau budaya 2 terjd kat cnie..cam ne ko agak2?

    ReplyDelete
  3. apul ikiasi ukiasuOctober 24, 2011 at 8:34 PM

    hurm... xdpt nk di bayangkan.. sian budak 2... akhirnye meninggal jgk... hrp2 jgn a ada nye sikap cm 2 kat negara kte nie...

    ReplyDelete
  4. tula hrpnnya pul...moga xterjd kat cnie kan...:)

    ReplyDelete
  5. apul ikiasi ukiasuOctober 27, 2011 at 4:52 PM

    hurm... harap2 la ecah...sedih bile mengenangkan nasib budak 2...8(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...