Lilypie Kids Birthday tickers

GenGs BloGs

Oct 19, 2010

Ayah....

SaLAm kemBAli....
Ri NIe UPdatE bloG lAgie...sesAjer sbb Boring.....HuhUHu..mengadap EncIK essEment YanG x HAbeH2 nie...hahaha...Ri NIe Aku TerasE rinDu kAt Arwah AyaH sesaNGAt.. Tber2 Aku terinGAt bLog LAme Aku LAskar pelangi....ni la blog aku dlu...Tp aKibaT lupEr PasswORD...HAmpeH...xleH naK bukak...hehehe...
 Nak CopY PArT DlM tu lA.....Jum....... MAsyUKK~~~~


pemergianmu...

Khamis...
ayah memandangku dengan penuh harapan..
ayah memandangku seolah-olah dia memendam sesuatu..
ayah mengusap kepalaku seoalah-olah dia tidak akan mengusap kepalaku..
penuh kasih sayang..
ayah memandangku dengan seribu kemanisan..
riak wajahnya menggamit aku untuk memeluknya erat..
tetapi ayah terlantar sakit..

Jumaat..
ayah memesan agar aku manyambung pelajaranku sehingga ke menara gading..
ayah memesanku supaya aku menjadi seorang guru sepertinya..
ayah memesan kepada ku agar menjadi anak yang soleh..
ayah meminta aku menolongnya mengambilkn air sembahyang untukknya..
di saat itu..hanya Tuhan sahaja yang tahu luluhnya hatiku melihat ayah..
begitu gering..
ayah...
aku merinduinya..
semakin lama..semakin hari..di saat2 ini aku merinduinya..

Sabtu..
Jam 1 pagi...
ayah di bawa ke hospital..
Nafasnya...tersekat2..
di saat ayah di bawa ke hopital..ayah sempat memandangku dengan penuh pengertian..
ayah...
" syah..sabar..abg nk bgtau..Bapak dh xde..."
tatkala itu..aku merasakan aku tidak lagi berpijak di bumi ini..
aku kehilangannnya...
aku kehilangan ayah yang tersayang...
Ayah..moga rohmu di cucuri rahmat dan jasadmu di di terima..
Ya Allah..tempatkanlah ayahku di dalam golongan orang2 yg beriman...
amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...